Eser Açıklaması

Toplumdaki "Gizlilik" kavramının yozlaşması ve buna bağlı olarak evrilen negatif şeffaflığı eleştirdiğim bu çalışmada blok tuğlalalara yontulmuş kulakları görüyorsunuz. İstisnasız tüm insanlar, bu yozlaşmaya entegre olmak zorundadırlar. Bazıları yalnızca kötülük için tuğla kulak olmayı seçse de bazıları ise hayatta kalabilmek için buna mecburdur. Kulaklar, sonradan eklenmemiş olup ana parçalarıyla bir bütündür. İlk başta gelişigüzel yerleştirildiğini düşünebilirsiniz fakat her birinin ayrı bir matematiği ve izahı vardır. Tüm kulaklar birleşerek toplumdaki insanların şeffaflık duvarını örmektedirler. Şeffaflığı duvar ile tasvir etmemin nedeni, yasaların ve insanları çevreleyen kitlesel ahlakın, otoriter ve sağlam gibi gözükmesin ardındaki gerçeği, onu manipüle eden insanların ta kendisini yansıtmasıdır. 

Örneğin: En üstte gözüken ve diğerlerine kıyasla en küçük formda olan kulağımız bir çocuk kulağı... En üstte olmasının nedeni, fiziksel formun başlangıç evresi olan çocukluğun tasviridir. (-ki bebekliği baz almayışımın nedeni, zihninin algı yapısının açık olmayışından ötürüdür.) Bu kulağın baş aşağı olması ise her eylemin aslında en baştan yanlış olduğunu yansıtmaktadır.

Üstten ikinci kulağımız ise bir yaşlı kulağıdır. Yatar pozisyonunun nedeni, artık güçten düşmesi ve hastalık çağının gelmesinden ötürüdür. 

Üçüncü ve dördüncü, yan yana olan kulaklardan soldaki bir güreşçi kulağıdır. Sağlık ve gücü temsil eden bu kulak, tüm kulaklar arasında tek dik açıda olanıdır. Hemen yanındaki sağa doğru italik olan kulağımız ise bir işitme engelli kulağıdır. Çapraz olmasının nedeni ise tam güçlü olamaması, yenik ve yitik düşememesinden ötürüdür. Adeta insanlık arasında tarafta kalan bireyleri tasvir eder.

En alttaki kulağımız ise bir yetişkin kulağıdır. Yüzüstü olmasının nedeni, yaşamının en özgür geçmesi gerektiği evrede toplum ve geçim mücadelesi ile boğuşmasını, bunun neticesinde de sürekli yere düşmesini aktarır. 

Detaylar

  • Araç Akrilik, Karışık Teknik, Mürekkep
  • Materyal Kanvas, Kumaş
  • Eser Orijinallik Durumu Özgün
  • Konu Soyut ve gerçek olmayan
  • İmza İmzalı
  • Çerçeve Çerçevesiz
  • Tarz Soyut, Sürrealizm
  • Renk Bej, Beyaz, Gri, Siyah, Turkuaz
  • Rozet Asmaya hazır, Sadece sanatyapıyo'da
  • Yapım Yeri İstanbul
  • Yapım Yılı 2023

Brick Ear (Tuğla Kulak)

Aykut Demirel

Akrilik / Karışık Teknik

35 x 25

Satıldı
TRY

En kısa sürede size dönüş sağlayacağız.

Mesaj eklemek isterseniz buraya tıklayın.

*Cevap vermemiz genellikle 24 saatten daha kısa sürer.
Ortalama 2 iş gününde kargoda
Ücretsiz 14 gün iade
Özgünlük belgesi ile birlikte gönderilir.

Eser Açıklaması

Toplumdaki "Gizlilik" kavramının yozlaşması ve buna bağlı olarak evrilen negatif şeffaflığı eleştirdiğim bu çalışmada blok tuğlalalara yontulmuş kulakları görüyorsunuz. İstisnasız tüm insanlar, bu yozlaşmaya entegre olmak zorundadırlar. Bazıları yalnızca kötülük için tuğla kulak olmayı seçse de bazıları ise hayatta kalabilmek için buna mecburdur. Kulaklar, sonradan eklenmemiş olup ana parçalarıyla bir bütündür. İlk başta gelişigüzel yerleştirildiğini düşünebilirsiniz fakat her birinin ayrı bir matematiği ve izahı vardır. Tüm kulaklar birleşerek toplumdaki insanların şeffaflık duvarını örmektedirler. Şeffaflığı duvar ile tasvir etmemin nedeni, yasaların ve insanları çevreleyen kitlesel ahlakın, otoriter ve sağlam gibi gözükmesin ardındaki gerçeği, onu manipüle eden insanların ta kendisini yansıtmasıdır. 

Örneğin: En üstte gözüken ve diğerlerine kıyasla en küçük formda olan kulağımız bir çocuk kulağı... En üstte olmasının nedeni, fiziksel formun başlangıç evresi olan çocukluğun tasviridir. (-ki bebekliği baz almayışımın nedeni, zihninin algı yapısının açık olmayışından ötürüdür.) Bu kulağın baş aşağı olması ise her eylemin aslında en baştan yanlış olduğunu yansıtmaktadır.

Üstten ikinci kulağımız ise bir yaşlı kulağıdır. Yatar pozisyonunun nedeni, artık güçten düşmesi ve hastalık çağının gelmesinden ötürüdür. 

Üçüncü ve dördüncü, yan yana olan kulaklardan soldaki bir güreşçi kulağıdır. Sağlık ve gücü temsil eden bu kulak, tüm kulaklar arasında tek dik açıda olanıdır. Hemen yanındaki sağa doğru italik olan kulağımız ise bir işitme engelli kulağıdır. Çapraz olmasının nedeni ise tam güçlü olamaması, yenik ve yitik düşememesinden ötürüdür. Adeta insanlık arasında tarafta kalan bireyleri tasvir eder.

En alttaki kulağımız ise bir yetişkin kulağıdır. Yüzüstü olmasının nedeni, yaşamının en özgür geçmesi gerektiği evrede toplum ve geçim mücadelesi ile boğuşmasını, bunun neticesinde de sürekli yere düşmesini aktarır. 

Detaylar

  • Araç Akrilik, Karışık Teknik, Mürekkep
  • Materyal Kanvas, Kumaş
  • Eser Orijinallik Durumu Özgün
  • Konu Soyut ve gerçek olmayan
  • İmza İmzalı
  • Çerçeve Çerçevesiz
  • Tarz Soyut, Sürrealizm
  • Renk Bej, Beyaz, Gri, Siyah, Turkuaz
  • Rozet Asmaya hazır, Sadece sanatyapıyo'da
  • Yapım Yeri İstanbul
  • Yapım Yılı 2023

Sanatçı Hakkında

Sanatçı Künyesi
MİZANTROPİST

YAZAR / İLLÜSTRATÖR * "27" İsimli Ontoloji Romanı / Yazar: Aykut DEMİREL * "27" İsimli Ontoloji Romanın Uzun Metraj Sinema Filmine Uyarlanması * "Kötüye Alışmak" İsimli Single Parçanın Spotify Albüm Kapağı Çizimi * "Bu Topraklarda Şarap" İsimli Kitabın Kitap İçi Karikatür Çizimleri * "Ben Her Şeyim, Benim Adım Kadın" İsimli Romanın Kitap İçi Çizimleri * "Kirli Canlar" İsimli Kitabın Kitap Kapak Çizimi ve Renk Tasarımları * "ADAM-DER" 2023 Ulusal Karikatür Yarışması 4.sü * "LUNA GRANDE GALLERY - GROTESQUE" Görsel Sanatlar Sergisi * "IP ACEDEMY - ILLUSTRATOR PLATFORM" Daimî İllüstratörü * sabah.com - ahaber.com - sondakika.com - ensonhaber.com - aksam.com - tgrthaber.com - takvim.com - gunes.com - karar.com - haberler.com vb ulusal haber sitelerindeki, hakkımda yazılmış makale, röportaj ve diğer içeriklere göz atabilirsiniz.