Eser Açıklaması

Türkiye’de aşık geleneğinin en önemli temsilcilerinden olan Aşık Veysel Şatıroğlu; şiirlerinde umutsuzlukla iyimserliği, yaşama sevinciyle hüznü bir arada işlemiştir. Son konserinde bile birlik ve beraberlik çağrısı yaparak insanoğluna ve halkına olan sevgisini fazlasıyla göstermiştir. Aşık Veysel’in şiirlerinde hissettiğimiz duygulardan yola çıkarak eserde üç renk kullanılmıştır.

Gri: Aşık Veysel “Senlik benlik nedir bırak” şiirinde; insanoğlunun din, dil, ırk ayrımcılığı yapmaksızın herkesin eşit olduğu, bir elin diğer elden üstün olmadığını anlatmaya çalışmıştır. Bu duygulardan yola çıkarak; dengenin ve tarafsızlığın sembolü olarak gri renk kullanılmıştır.

Beyaz: “Son nefeste olsa kişi, Gine onda umut yaşar” diyerek insanoğlundan umudunu kesmediğini, yazdığı “Umut yaşar” şiirinden de anlamaktayız. Bahsettiğim üzere Aşık Veysel, son konserinde bile birlik ve beraberlik çağrısı yapmıştır. Usta sanatçının umudunu temsilen de eserde beyaz renk kullanılmıştır.

Siyah: Ağırlıklı olarak kullanılan siyah renk ise; usta sanatçının vefatına olan hüzün ve matemin temsilidir. 70 yıl boyunca karanlıkta yaşasa da yazdıkları ve söyledikleriyle çevresine ışık oldu.

Bu dünyadan bir AŞIK VEYSEL gelip geçti.

Ruhun şad olsun büyük usta.

Detaylar

  • Araç Akrilik, Kara Kalem, Karışık Teknik, Kömür
  • Materyal MDF Panel
  • Eser Orijinallik Durumu Özgün
  • Konu İnsanlar ve portreler
  • İmza İmzalı
  • Çerçeve Çerçeveli
  • Tarz Portre
  • Renk Beyaz, Gri, Siyah
  • Rozet Asmaya hazır, En uygun fiyatlı sanatyapıyo'da
  • Yapım Yeri Ankara
  • Yapım Yılı 2023

Aşık Veysel

Deniz Serkan Özcan

Akrilik / Kara Kalem

60 x 40

4,330
TRY

En kısa sürede size dönüş sağlayacağız.

Mesaj eklemek isterseniz buraya tıklayın.

*Cevap vermemiz genellikle 24 saatten daha kısa sürer.
Ortalama 2 iş gününde kargoda
Ücretsiz 14 gün iade
Özgünlük belgesi ile birlikte gönderilir.

Eser Açıklaması

Türkiye’de aşık geleneğinin en önemli temsilcilerinden olan Aşık Veysel Şatıroğlu; şiirlerinde umutsuzlukla iyimserliği, yaşama sevinciyle hüznü bir arada işlemiştir. Son konserinde bile birlik ve beraberlik çağrısı yaparak insanoğluna ve halkına olan sevgisini fazlasıyla göstermiştir. Aşık Veysel’in şiirlerinde hissettiğimiz duygulardan yola çıkarak eserde üç renk kullanılmıştır.

Gri: Aşık Veysel “Senlik benlik nedir bırak” şiirinde; insanoğlunun din, dil, ırk ayrımcılığı yapmaksızın herkesin eşit olduğu, bir elin diğer elden üstün olmadığını anlatmaya çalışmıştır. Bu duygulardan yola çıkarak; dengenin ve tarafsızlığın sembolü olarak gri renk kullanılmıştır.

Beyaz: “Son nefeste olsa kişi, Gine onda umut yaşar” diyerek insanoğlundan umudunu kesmediğini, yazdığı “Umut yaşar” şiirinden de anlamaktayız. Bahsettiğim üzere Aşık Veysel, son konserinde bile birlik ve beraberlik çağrısı yapmıştır. Usta sanatçının umudunu temsilen de eserde beyaz renk kullanılmıştır.

Siyah: Ağırlıklı olarak kullanılan siyah renk ise; usta sanatçının vefatına olan hüzün ve matemin temsilidir. 70 yıl boyunca karanlıkta yaşasa da yazdıkları ve söyledikleriyle çevresine ışık oldu.

Bu dünyadan bir AŞIK VEYSEL gelip geçti.

Ruhun şad olsun büyük usta.

Detaylar

  • Araç Akrilik, Kara Kalem, Karışık Teknik, Kömür
  • Materyal MDF Panel
  • Eser Orijinallik Durumu Özgün
  • Konu İnsanlar ve portreler
  • İmza İmzalı
  • Çerçeve Çerçeveli
  • Tarz Portre
  • Renk Beyaz, Gri, Siyah
  • Rozet Asmaya hazır, En uygun fiyatlı sanatyapıyo'da
  • Yapım Yeri Ankara
  • Yapım Yılı 2023

Sanatçı Hakkında

Sanatçı Hakkında

Deniz Serkan ÖZCAN 18.01.1992 Kars doğumludur. Çalışmalarına ve yaşamına Ankara’da devam etmektedir. Resim sanatı dışında, 2015 yılında Nevşehir Üniversitesi konferans salonunda “Belgesel Gösterimi” olmuştur. 2017 yılında Nevşehir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi (Resim-Müzik-Seramik Bölümü) mezuniyet filmi çekimlerinde ve kurgusunda bulunmuştur. Yüksek lisans eğitiminde “Belgesel Sinema” dersi alıp, tarihte yeri olan 7 belgesel filmi eleştirisi ve “Belgesel Sinema Tarihinin Gelişim Süreci” ile ilgili makale yazmıştır. Ayrıca kendi sanatı hakkında da “Korku İmgeleri” adında makalesi vardır. Ülkemizin önde gelen sanatçılarından Ahmet GÜNEŞTEKİN ile görüşüp, yapmış olduğu “Ölümsüzlük Odası” adlı enstalasyon hakkında bir makale yazmıştır. Kongrelere ve sempozyumlara davetli sanatçı olarak katlım sağlamıştır ve aktif birçok sosyal medya hesapları ve sitelerde, yapmış olduğu çalışmalara yer verilmiştir. 4'ü bireysel olmak üzere, yurt dışında ve Türkiye’de birçok sergisi olmuştur.