Eser Açıklaması
Anadolu Kadını,
İlk çağlardan günümüze ulaşan sanat sürecinde kültürlerin kendini ifade etme biçimi açısından insanlık tarihi, var oluş, gelişim gibi kavramları düşündüğümde bunları ifade edebileceğine inandığım en güzel tekniğin ‘Mozaik’ olduğuna inanıyorum. Tam bir insanlık ifadesi olarak görüyorum mozaik sanatını. Her bir parça birbirinden ayrı ve birbiriyle güzel bir bütün. Her bir taşın “Biricik” oluşu, bütünü oluşturuşu, en nihayetinde her “Biricik”in bir araya geldiğinde insanlık tarihini oluşturması şimdi birbirimizle, kendimizle kavgalı bizler için olduğumuz hislerin yanlışlığına bir ayna gibi. Anadolu kadınının kendi coğrafyasına has birleştirici, yapıcı, değdiği yere hoşluk, sevgi götüren yapısı bunca şeye rağmen bizi bir arada tutan güç gibi hissettiriyor. Geleneksel “Anadolu Kadını” temsillerinde ikonik bir ifade yarattığı için de Nuri İyem’in Anadolu Kadınları motiflerinden esinlendim. Eseri özellikle sahilden topladığım taşlarla yaparken dönüşümü önemseyen kadınlardan aldığım ilhamla yok etmek, bir kenara atmak yerine var olanın başka bir güzelliğe dönüşmesi hissiyle hareket ettim.
Detaylar
- Araç Diğer
- Materyal Ahşap, Diğer
- Eser Orijinallik Durumu Esinlenilmiş
- Konu İnsanlar ve portreler
- İmza İmzalı
- Çerçeve Çerçeveli
- Tarz Art Deco, Diğer, Halk, Portre
- Renk Bej, Kahverengi, Kırmızı, Koyu Yeşil, Sarı, Siyah, Turuncu, Yeşil
- Rozet Asmaya hazır, En uygun fiyatlı sanatyapıyo'da
- Yapım Yeri İzmir
- Yapım Yılı 2023
Sanatçı Hakkında
Resme Dair
Resimde tarzımı belirlerken yeryüzünde görsel olarak görmekten mutluluk duyduğum şeyleri çizerken de aynı sevinçle çizdiğim için doğada beni büyüleyen şeyleri resmetme çabası içindeyim, bu nedenle kullandığım malzemeler değişkenlik gösterebiliyor. Temel olarak çini mürekkebi ve akrilik kullansam da tuz,kahve, şeker gibi farklı malzemeleri de yer yer kullanıyorum. Deniz ve denizaltı dünya içinde başka bir dünya... Doğaya dair olan güzellikler içimdeki neşeyi keşfetmemi, evreni anlamamı sağlarken ona daha yakından bakma isteğimi de devamlı kılıyor. Bu nedenle ‘Renkler’ ve “Doğa” hep yol göstericim oldu. Bitkiler veya herhangi bir şeyin dokusu genel görünümünden daha çok cezbedici geldiği zamanlarda da dokularla ilgili çizimler yapmaktan keyif alıyorum. “Şey’lerin mikroskop altındaki görünümlerine benzer çizimler, o “şey”in özüne daha çok yaklaştığımı hissettiriyor. Farklı teknikleri denemekten, yeni malzemelerle resim yapmaktan keyif alıyorum. Bu bir süreç ben ve resimlerim için, biz değiştikçe ortaya çıkanların da değişeceğine inanıyorum.